Maty ogrzewające do dojazdów.

Projektując wykorzystanie przestrzeni przed domem z wykorzystaniem dróg dojazdowych powinno się przed położeniem bruku, czy opcjonalnie zalaniem asfaltu zadbać o bezpieczeństwo i luksus użytkowania. Jest to istotne zimą, gdy oczekujemy przymrozków, oblodzeń i opadów śniegu. Jest to szczególnie ważne w przypadku|opcji kiedy parking posiadamy poniżej powierzchni gruntu. Aby pewnie parkować i wyprowadzać wóz w tym czasie można położyć maty grzewcze do najazdów. Płachty grzewcze do tego zastosowania to gotowe do założenia płachty z zamontowanymi w odpowiedniej odległości od siebie wiązkami grzewczymi, dzięki którym uzyskamy stosowną moc na metr kwadratowy. Maty mają szerokość 0,6 m i graniczne 21 m długości. Pozwala to na dostosowanie do wszelakiego projektu. Na dojazdach kładzie się przeważnie po pojedynczej wiązce przypadającej pod linią najazdu auta. Istnieje możliwość by zainstalować maty również pod chodnikiem. Płachty, w zależności od zastosowanego połączenia, występują w alternatywnych napięciach 230V lub 400V. Podstawowa wartość wykorzystywana pod płytki chodnikowe stanowi 300W/m2. Produkowane są modele, które mają tymczasową wytrzymałość termiczną do +240 stopni i dzięki temu istnieje możliwość aby je asfaltować. Maty na prąd te produkowane są o mocy 400W/m2 i jak wersje o niższej mocy na m2, w zależności od stosowanej instalacji mogą być zasilane 230V lub 400V. Aby układ funkcjonował prawidłowo konieczne jest zastosowanie sterownika. Najkorzystniejszy regulator powinien mieć podłączonedwa receptory. Receptor temperatury i receptor zawilgocenia. Wyłącznie zamontowanie obu na raz gwarantuje właściwe działanie.Gdy zastosujemy również podłączenie dla odprowadzenia liniowego zastosowanego na drodze dojazdowej do garażu należy zamontować najlepiej podwójnie położony przewód samoregulujący się. Da nam to pewność, że zgromadzona tam deszczówka nie zamarznie. Tak zamontowana instalacja zagwarantuje właścicielom na komfortowe funkcjonowanie przez wiele, wiele zim.