Uszczelnienia do naczep aut ciężarowych

W dostawczakach niezależnie od odmiany nadwozia wykorzystuje się rozległy wachlarz uszczelnień profesjonalnych. W autach dostarczających surowce sypkie wykorzystuje się uszczelnienia przy profilach burtowych. Ich kształt oraz elastyczność gumy są należycie dostosowane aby uniemożliwić przedostanie się materiału poza skrzynię ładunkową. W konstrukcjach kontenerowych lub chłodniach, gdzie powierzchnia ładunkowa jest w całości zasłonięta, wykorzystuje się przede wszystkim uszczelnienia drzwi. Na ich krawędzie nakłada się sztywny rdzeń, który wykonany jest z PCV. Plastyczną część stanowi górna część uszczelki, której sprężystość pozwala na przypasowanie dotykających się elementów ze sobą i powstanie nieprzepuszczalnej powierzchni. Do drzwi zabudowy kontenerowej lub chłodni można również zastosować uszczelki w całości wykonane z gumy. Wybór odpowiedniej uszczelki jest bardzo istotny w samochodach, których zadaniem jest utrzymanie odpowiedniej temperatury transportowanego ładunku t.j. chłodnie czy izotermy. Odrębną grupę stanowią profile uszczelniające do okien i szyb, których zadaniem jest ścisłe połączenie ze sobą krawędzi metalu z krawędzią powierzchni szklanej. Najlepiej do tego celu kwalifikują się profile z rozpieraczem. Główna część spaja dwie krawędzie, tymczasem wciskany w końcowym etapie rozpieracz stanowi wypełnienie i jednocześnie ułatwia stabilne połączenie materiałów.