Profile ze stali czy aluminiowe

Przy odnawianiu samochodu dostawczego właściciele często zastanawiają się jaki typ profili burtowych wybrać. Profile stalowe kojarzą się z odpornością na uszkodzenia, jednak są dość ciężkie. W eksploatacji przekłada się to na obniżenie ładowności auta. Szczególnie znaczące jest to w przypadku aut ciężarowych o małej ładowności. Stosując lekkie profile aluminiowe można zwiększyć ilość przewożonego towaru, co przekłada się na oszczędności. Montując podłogę z aluminium dodatkowo można zaoszczędzić. Waga ciężarówki wraz z przewożonym towarem jest szczegółowo monitorowana przy kontroli Inspekcji Transportu Drogowego. Przekroczenie określonych parametrów grozi zapłatą wysokiej kary. Profile aluminiowe można z powodzeniem przymocować zarówno do naczep stałych jak i wywrotek. Najprostszym sposobem montażu burt jest ich zakup w systemie zatrzaskowym. Każdy profil posiada wzdłuż całej długości układ zaczepów, który umożliwia zapięcie z kolejną deską. Wyjątkiem jest górny profil burtowy, który wyposażony jest w równo wykończony brzeg. W taki sposób można stawiać burty na konieczną wysokość uzależnioną od wymagań. Użycie specjalnej deski o węższej ścianie zapewnia przymocowanie elementów do zamocowania konstrukcji plandekowej. Burty z aluminium cieszą się popularnością nie tylko ze względu na łatwe mocowanie, ale także brak konieczności ich konserwowania. Wybierając deski anodowane nie ma potrzeby ich zabezpieczania w celu ochrony przed korozją. W wersji zabezpieczonej dostępne są również części dodatkowe niezbędne do wykonania zabudowy burtowej, np. elementy na zakończenie. W celu uszczelnienia całej ścianki można zastosować między deską dolną, a podłogą gumę uszczelniającą.