Aluminiowe deski burtowe kojarzą się przede wszystkim z konstrukcjami burtowymi najczęściej z zabudową plandekową. W sprzedaży dostępne są specjalistyczne profile z aluminium dedykowane do aut z kiprem o bardziej wytrzymałych ścianach. Składane są one z pojedynczych paneli o szerokości 200mm. Układ dopasowanych zaczepów trwale łączy wzajemnie pojedyncze panele. Wystarczy połączyć je ze sobą aby otrzymać gotową burtę. Wielkość zabudowy jest uzależniona od oczekiwań klienta. Za pomocą profilu dolnego i górnego można utworzyć element o wys. 40cm. Uzupełniając konfigurację o panel środkowy 20cm można zabudować burtę na pożądaną wielkość. Poszczególne deski ucina się na długość dopasowaną do wymiaru naczepy wywrotki. Użycie specjalistycznych paneli aluminiowych do kipra obniża tonaż samochodu w porównaniu z zamontowaniem powszechnych burt ze stali przez co wzrasta ładowność samochodu. Aby zabudowa była pełna do desek burtowych nituje się specjalne profile końcowe. W zależności od miejsca zamontowania można zamontować boczne lub tylne, które razem z odpowiednimi słupkami tworzą system zamykający naczepę. Od spodu burt otwieranych dołącza się zawiasy do wywrotki mocowane na rurę. Do górnej części instaluje się również specjalistyczne zamki. W uzależnieniu od wyboru sposobu rozładowania ładunku, uwalnia się rygle odpowiednich zamków – dolnych lub górnych. Kierunek przechyłu naczepy wywrotki jest uzależniony od odblokowanych mechanizmów wywrotu, które są zamocowane pod skrzynią ładunkową.
Previous Post: Klimatyzator z funkcją ogrzewania w budynkach letniskowych
Next Post: Jaką pompę wybrać? Cz. 3 Resume