Do zabezpieczenia kół samochodów dostawczych stosuje się błotniki. Wykonanie są one z różnych surowców takich jak tworzywo, stal lub aluminium. W efekcie wypadków lub długotrwałej eksploatacji ulegają one niszczeniu. Powinno się je wówczas zamienić na nowe. W zależności od budowy wywrotki lub naczepy stosuje się nadkola na 1-, 2- lub 3- osie. W osłonach na jedną oś najczęściej spotykanym kształtem jest półkole, ale również ćwiartki koła. Wybierając odpowiednie rozwiązanie bardzo ważne są wymiary tak, aby opony były skutecznie zasłonięte i sprawnie odprowadzały wodę i zanieczyszczenia z szosy. Pod uwagę bierze się szer. X wys., całkowitą długość oraz stopień zakrzywienia a także miejsce mocowania. Dobór właściwych rozmiarów jest bardzo istotny również z uwagi na regulacje prawne wg. których ani jedna część zabudowy nie może wystawać poza kontur auta. Nadkola instaluje się poprzez specjalne wsporniki za pośrednictwem właściwie ukształtowanych mocowań do przykręcenia za pomocą śrub.
Previous Post: Naprawa samochodu z wywrotem
Next Post: Głowica elektroniczna Bluetooth