W sprzedaży dostępne są rozmaite rodzaje zamknięć do burt. Zamknięcia poziome, montowane pionowo, nawierzchniowe, wpuszczane. Dobiera się je zależnie od tego jaki rodzaj profili został wykorzystany na zabudowę oraz w zależności od rodzaju auta. Zamknięcia poziome montuje się najczęściej przy tirach z zabudowami ze stali lub wywrotkami. Specjalnie przygotowane otwory pozwalają na przyczepienie do desek burtowych za pomocą śrub. Zamki w pionie zakłada się w ciężarówkach gdzie zamontowane są deski aluminiowe. Najczęściej w mniejszych dostawczakach oraz tirach. Ich brzegi są właściwie ukształtowane tak aby krawędzie profilu burtowego zostały efektywnie osłonięte. Jednocześnie nadają burcie stabilności.Wysokość zamknięcia wybiera się w uzależnieniu od od wielkości burty tak aby od górnej części tworzyły płaską całość. Należy przy projektowaniu zwrócić uwagę z której strony samochodu są mocowane, tzn. z prawej czy lewej strony. Do dużych naczep z deskami o długości większej niż 600mm stosuje się słupki z wbudowanymi zamknięciami. Przy samochodach dostawczych z niskimi profilami w zakresie 400-500 milimetrów należy użyć oprócz odpowiednich zamków także kłonice. W uzależnieniu od wielkości zabudowy używa się kłonice przednie, środkowe i tylne również z uwzględnieniem strony samochodu. W uzależnieniu od przeznaczenia niektóre słupki produkowane są w wersji wypinanej co bardzo ułatwia przeładunek samochodu dostawczego.
Previous Post: Jak zmodernizować siłownik od wywrotki
Next Post: Oświetlenie LED